Sök Kontakt

North Sea Hydrogen Valley Ports

Projektets logga

Projektet "North Sea Hydrogen Valley Ports" har som syfte att skapa H2-korridorer mellan hamnar i Nordsjön. Hamnar fungerar som nav för transport och energi. Dessa hamnar kommer spela en nyckelroll för produktion, import/export och distribution av grönt väte och Power-to-X- bränslen så som metanol och ammoniak (PtX = Kraft till bränsle). Arbetsgruppen består av deltagare från Holland, Tyskland, Danmark, Sverige och Frankrike .

Context

Hydrogen is seen as one most promising solution to replace carbon-based energies. In May 2022, the EU through its “REPower EU” program has set an ambitious target of 10 million tonnes for domestic green H2 production by 2030 with another 10 million tonnes of imported H2 to replace in hard to decarbonise industrial and transport sectors.

Pekar ut hamnarna på en karta

NS H2V Ports is supported by EU funds under the INTERREG North Sea programme

Objectives

Under the “improving governance goal” , the project aims at creating bases for the deployment of green hydrogen-based technologies in the North Sea by

• Creating H2 corridors between ports of the area and innovative partnerships between ports, H2 producers and consumers. Its goals:
  • Developing a "Port H2 Valley Master Plan" for the 4 ports of Brest, Den Helder, Esberg and Bremen, as a guideline for EU ports to establish an efficient hydrogen economy.
  • Establishing a strong interest network for the exchange of expertise and experience between ports and all concerned stakeholders.
  • Promoting the handling of green hydrogen (H2) and Power-to-X (PtX) fuels in ports and introduce new technologies for port operations and ship designs.

Kontakta Laholms kommun

Stängt just nu. Öppnar klockan 08.00

Hjälpte informationen på den här sidan dig?

Publicerad:  |  Senast uppdaterad: