Sök Kontakt



Viktig uppdaterad information om dina avfallsfakturor

Den 1 februari 2025 införde Avfall ett nytt verksamhetssystem för administration. Syftet med det nya systemet är att ge en bättre service till dig som kommuninvånare.

Införandet innebär att din nästa faktura kan komma med annat intervall än normalt då man gjort en slutfakturering från det gamla systemet. Slutfakturan avser till och med 2025-01-31. Därefter kommer fakturering återgå till ditt normala intervall.

Vi förstår att övergången till nya systemet kan orsaka viss förvirring och vi beklagar eventuella oklarheter.

Bra att veta:

  • För privatpersoner.
    Fick du en faktura med kortare period än vanligt i februari kommer du betala för resterade period från nya systemet när det är dags för nästa fakturering. Som privatperson fortsätter du att få dina fakturor halvårsvis som tidigare.
  • För företag, verksamhet och ägare till flerbostadshus.
    Framöver kommer de verksamheter och flerfamiljshus som har flera abonnemang och tjänster hos avfallsavdelningen att faktureras månadsvis. Även alla sommarverksamheter kommer att faktureras efterföljande månad.

    Mindre verksamheter med få abonnemang och tjänster kommer att läggas upp som idag med fakturering halvårsvis.

Har du frågor?

Om du har några frågor eller funderingar efter att ha läst detta är du välkommen att kontakta Avfallsservice.

Telefon: 0430-153 42 – Måndag-fredag klockan 9.00-12.00
E-post: avfallsservice@laholm.se

Tack för ditt tålamod och förståelse under denna övergångsperiod.

Vi ser fram emot att kunna erbjuda ett mer effektivt system för avfallstjänsterna och att kunna erbjuda dig en bättre och mer lättillgänglig service.

 

Kontakta Laholms kommun

Stängt just nu. Öppnar imorgon 08.00

Hjälpte informationen på den här sidan dig?

Publicerad: | Senast uppdaterad: